Thursday, December 17, 2009

Dilemma

Sekarang ni kecoh dekat Mukabuku pasal budak part 3 boleh naik degree.
Apa kejadahnya semua ini?
Kenapa tiba tiba ada procedur macam ni?
Kenapa part 3 weh?
Kenapa?? Kenapa?? Kenapa???

Before ada permohonan ni, student student yang layak mohon patut didedahkan sikit macam mana sistem pembelajaran kat sana. Apa different diploma dengan degree? Apa kelebihan dan kekurangannya kalau kita ambil peluang ni? Bila semua tu dah jelas depan mata baru la student yang layak mohon ni boleh buat keputusan dengan bijak. Tapi bila semuanya samar macam ni memang la bagi masa berapa lama pun still akan ada persoalan "nak pergi ke tak nak? kalau tak lepas macam mana? tak kan nak kahwin terus?" ok dialog cipta.

Sekarang ni aku ada lagi berapa hari nak decide sama ada nak pergi atau tak. Dengar macam heaven je.
"Save masa 1 tahun setengah kalau kau terima tawaran ni."
"Haa dah la kat shah alam je. Dekat je dengan rumah kau kan best?"
"Peluang bukan selalu ada why not kalau kau cuba."
Adoiiyai sumpah la aku dilemma sekarang nii.


"Cuti ni kau buat apa je do?"
"Aku buang masa je. Guling guling atas katil sambil buat marathon drama You're Beautiful."

2 comments:

  1. aku cakap pergi je..kawan aku architecture..pure architecture utm..dia cakap,biasanya diploma dgn degree lebih kurang sama je belajarnya..mcm kau bygkan budak matriks yg terus amek degree lepas abes matriks,dorang takde basik langsung.beza dgn org yg amek dip pastu degree,dorang ada basic dan kira beljar benda yg sama kali ke 2..jadi mesti tambah mantap..tu je..tapi ikut kau lahh..kau nak ke lambat2kan masa nak buat drawing apa semua tu??aku ckp pergi..aku tak layak nk cakap byk..aku sndiri pun tak belajar..cuma pandangan aku lahh.tapi klau kau nk hargai maa susah senang dgn kawan2 kau..dgn erti kata lain,kau fikir psl kawan..stay lahh..perpisahan satu yg menyakitkan..tapi klu fikir pasal belajar,pergi lahh..uitm satu institusi besar..dia takkan buat perubahan ataupun benda baru mcm ekspress degree ni senang2 tanpa kaji dgn teliti..mesti dia dah ukur kemampuan budak sebelum dia buat camni..dat mean dorang dah dpt ukur kau antara yg mampu ke degree terus..anyway,aku sentiasa doa kan kwn aku nama fatin aqilah ni..haha..gud luck kwn..

    ReplyDelete
  2. tengs kawan bernama ahmad haziq aka sendra
    haha
    tu la pasal
    diorg pn ad jgk ckp mcm tuu
    ak skang ni tga kumpul pendapat org dan majoriti sruh ak pergi
    tp perasaan tkot tu stil ad sbb ak xtw life kat sne cmne
    btol ke sme mcm yg ko ckp?
    klu btol bley la tp klu x??
    hahaha siyes ak ni penakut sial

    tp pernah ak baca satu ayat ni
    "kebanyakkan dari apa yang kita takutkan tidak akan berlaku"
    memang ak pegang ayat ni lagi2 time test jpj ari tu.
    hahaha

    ReplyDelete